Tuesday, March 29, 2011

Sepetang Di Pantai Teluk Bidara

Hmm, tinggal satu je lagi tempat yang aku tak pergi - Bukit Bauk.
Bila la agaknya nak sampai ke situ. Dah la sekarang asyik hujan je. Nak jugak merasa pemandangan bandar Dungun dari atas bukit tu. Nak pergi hari biasa tak berani la pulak..kang jadi apa-apa kat atas tu aku jugak yang susah sebab takde orang kalau hari biasa. Hujung minggu je lah nampaknya baru boleh pergi.

Baru-baru ni pergi jalan-jalan dekat Teluk Bidara, Kampung Seberang Pintasan. Dah lama tak ke situ. Last time tak sempat nak pergi. So alang-alang dah sampai situ, syok jugak kalau naik sampai ke rumah api. Lagipun tak pernah lagi aku sampai kat atas tu setelah hampir 23 tahun kenal Dungun ni. Then, kayuh punya kayuh campur ngan tolak beskal sampai ke atas, akhirnya sampai jugak. Hmm, kat atas tu takde orang langsung. Lepas tu, ambik gambar sikit ngan rehat jap atas tu. Penat la jugak.

Pantai Teluk Bidara


Mendung...


Pemandangan laut dari jalan ke rumah api.


My girlfriend tengah posing.


Rumah api Pantai Teluk Bidara, Kampung Seberang Pintasan, Dungun.


Pemandangan Bukit Bauk dari kawasan rumah api.


Ok jumpa lagi lain kali dengan kisah yang lain pula. See ya.
Bye bye.

Friday, March 25, 2011

Police Report

Today, I made my first police report.
I have lost my wallet..and the contents in it too:(
IC, driving licence, some money and some nostalgic things in it. And the wallet of course.
Total reckless. It fell off from my shorts pocket while riding I guess.
It was nowhere to be found. Searched for it at every possible place on the roadside.
It was not there anymore.
Other person might have found and took it.

Have a feast with those money you poor fellas! Makanlah duit haram tu, nanti akhirat esok ko jawablah dengan Tuhan.

Nak bersedih pun tak guna. Have to be more careful.


p/s: Padan muka sendiri.






Well, I am sad. Really.

Saturday, March 12, 2011

Pertemuan

Mungkin di lain masa
di lain tempat
di lain keadaan
dalam jasad berbeza.

Ketika aku sudah tiada
sudah kosong
sudah hapus
mungkin.

Pada saat itu
aku telah lupa
aku telah hampa
aku telah kecewa. 

Bisu
 Kelu
  Sepi
   Sayu

Permainan hati dan perasaan
telah memakan jiwa-jiwa suci
menjadi saki-baki duka lara
menghiasi hari-hari luka derita.

Thursday, March 10, 2011

Rosette

I dreamed of Rosette last night.
She is about 6-7 years old Malay girl.
A fair-skinned, with a shoulder-level curly black hair.
It was Hari Raya Pertama. She asked me a chapati for her breakfast.
I told her there was no chapati. I suggested some 'ketupat' instead.
I didn't know whether she ate that 'ketupat' or not.
By the way, she was very 'manja' with me.
And I don't have any idea of my relationship with her.
Is she my cousin? My neighbour? Or the daughter of my mother's friend?
I just don't know.

What a weird dream.
I wonder how she looks like when she turns 18 soon.